Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2007 10:52 - Един Велик актьор:))
Автор: anubhis Категория: Изкуство   
Прочетен: 4559 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 18.09.2007 10:28


за него мога да пиша много!обожавам го,обожавам и филмите му:)който не ги е гледал,не е истински киноман:))а който не е чел автобиографията му,е изгубил много ценни съвети:))няма да ви отегчавам с биографични справки,тях ще ги намерите в гугъла:))ще ви цитирам части от автобиографията му,които са ме впечатлили и развълнували,но първо един монолог от негов филм,пред който,меко казано,благоговея и се прекланям:)


         Заключителната реч на Диктатора

  "Много съжалявам,но не искам да ставам император.Това не е моя работа.Не ми се ще да управлявам или да завоювам която и да било страна.Иска ми се да помагам на всички,доклокото е възможно това-евреи,хора от чистокръвната раса,негри,бели.
   Всички искаме да си помагаме един на друг.Така са устроени човешките същества.Искаме да живеем не върху нещастието,а върху щастието на ближния си.Не искаме да се мразим или презираме един друг.В света има достатъчно място за всички.А добрата земя е достатъчно богата за да изхрани всички ни.
   Животът може да бъде хубав и свободен,но ние сме загубили пътя към живота.Алчността е отровила човешката душа,обградила е целия свят с барикади от омраза и ние сляпо се хвърляме в мизерия и кръвопролития.Открихме тайната на бързината,но станахме зависими от нея.Машините,които създават нашето благоденствие,ни оставиха да гладуваме.Знанието ни превърна в циници.Разумът ни направи груби и жестоки.Ние мислим прекалено много,а чувстваме твърде малко.Ние имаме нужда от човечност повече,отколкото от машини,от милосърдие и доброта повече,отколкото от разум.Без тези качества живота ни ще бъде низ от насилия и ние бихме загинали!"

http://youtube.com/watch?v=QcvjoWOwnn4

   За тези,които го познаха-браво!А за тези,които не са-това е Чарли Чаплинimage

а филмът,от който е цитатът,е "Велилият Диктатор":))един от най-великите филми за всички времена,поне според мен:))

     "Възвишеното е рядкост във всяко призвание или изкуство",казава Чарли,но при него то е в изобилие:)
image


   Бил е страшен работохолик-"Подобно на Балзак,който е смятал,че една любовна нощ означава една загубена хубава страница от роман,така и аз вярвах,че тя е равна на загубата на един плодотворен ден в студиото>"

image

Освен актьор,режисьор и продуцент,е бил и поет с нежна душа:))
   "Кой знае какво нещо е грехът,родил се в рая от падналия ангел на бога,кой знае на какви тайнствени цели служи той?Смятам,че грехът е също тъй голяма загадка,както и добродетелта!"
 
image



"Красотата представлява вездесъщие на смаърт и очарование,една усмихната тъга,която  откриваме в същината на всички неща,едно мистично общуване,което чувстват поетите;тя би могла да се изрази в лъч светлина,падаща върху кофа боклук;или в една роза,захвърлена в уличния канал."

image


   "Неприятно е,когато някой се опитва да направи бедността привлекателна за друг човек.Още не съм срещал бедняк,който да изпитва носталгия към мизерията или пък в нея да е намерил свобода.Нито пък може да се убеди който и да е бедняк,че славата и парите водят до ограничения,напротив,намира се голяма свобода.Аз не намерих нищо привлекателно,нито поучително в бедността.Тя не ме научи на нищо,само изврати моята оценка за стойностите;накара ме да надценявам добродетелите и качествата на богатите хора.тъкмо обратното,богатството и славата ме научиха да виждам света такъв,какъвто е;да разбера,че видните хора,когато човек се сближи с тях,имат същите недостатъци,каквито имаме и ние.Богатството и славата също така ме научиха да се отнасям презрително към всички прояви на снобизъм,да видя колко погрешно е да се съди за достойнствата и интелигентността на един човек по неговия университетски акцент,както и парализиращото влияние,което този мит е оказал върху умовете на средните класи в Англия-и да разбера,че интелигентността на човек не е непременно резултат на неговото образование или на познанията му по класическа литература.Подобно на всички хора аз съм това,което съм:уникален и различен индивид,наследил своите пориви и стремежи от прадедите си;история т мечти,желания и натрупан опит,които се резюмират в мен."

image

http://youtube.com/watch?v=j_YciCB1uCg

.......Следва Продължение.....:))) 




Гласувай:
0



1. temenuga - Геният на Чаплин е съчетание на една невероятно топла душа и ослепителен талант
17.09.2007 11:49
Любим ми е! И като актоьор, и като филмов създател, и като мислещ човек - истински, но непретенциозен, а съвсем човечен мъдрец!
Един истински Творец!
Поздравления за постинга! Той заслужава да се докоснем да необятността на духа му!
цитирай
2. viovioi - да"Треска за злато" е класика.
17.09.2007 16:16
Тази 3-та снимка е от него. Уникално! Подмекта=пържола, връзки=спагети и феноменалния танц с хлебчета на вилици! Да, това е класика!!!
цитирай
3. ianchefff - Най-големият.
17.09.2007 19:44
"Великият диктатор", един от най-гениалните филми за всички времена.
Речта на диктатора - страшна.

Просто Чаплин е над всичко останало в киното.

поздрави за поста.
цитирай
4. watchtowerman - Изключително благодарен на anubhis
17.09.2007 23:57
Напоследък изпаднах в духа на съвремието като ме обземаше все по-стремителна агресия от безумието на света. И напълно бях забравил, че бях изпълен с духа на творчеството,гения и човеколюбието на Чарли. Уникално и ненадминато изпълнение, когато продавачката на цветя хвана ръката на един просяк за да сложи в нея монетата на нейното състрадание към него и РАЗБРА, че това беше СЪЩАТА ръка, която постави в нейната пачката пари, чрез които излекува слепотата си.
И затова съм Изключително благодарен на anubhisq че ме изведе от това състояние, като ми припомни чрез блога си за Чарли.
Майка ми работеше в архивното кино през 60-те години на миналия век и съм гледал всичките му филми,( и то по много пъти всеки), с които разполага родната ни филмотека. От там не само познавам Чарли, но посланията от всестранното му творчество и талант мотивираха и дадоха насока за моето развитие в разбирането за света, за морала, за духовността. Малко е да се каже, че е уникален. Той е опасен за всяка човеконенавистна система. Заради посланията си . Затова новото време с новоизлюпените си перекендета ни залива с филми за всякакви простотии, щуротии, мръсотии, гнусотии, но спрямо филмите на Чарли са поставили негласна и неписана възбрана - ще вземат на култивират обществото като го направят по-смислено, човеколюбиво и току виж излязло извън контрол за да им дири сметка за хала, до който са го свели.
Много благодаря и за текстовете и за снимките. Ако разрешаваш ще ги копирам всичките.
цитирай
5. anubhis - :))
18.09.2007 09:23
да,наистина,Чарли е уникален!Обичам го от малка и винаги съм се наслаждавала на творчеството му:))Разбира се,че може да копирате,самата аз съм извадила текста от книгата му,която за мен е настолно четиво:))поздрави и на вас:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: anubhis
Категория: Изкуство
Прочетен: 4860519
Постинги: 226
Коментари: 3483
Гласове: 10997
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930