Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.09.2007 18:32 - Инвентаризация
Автор: cookies Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3023 Коментари: 5 Гласове:
0



Случвало ли Ви се е , гледайки филм или чувайки част от позната мелодия, в главата Ви да се върнат познати картини, разменени реплики, лица, действия? На мен ми се случи вчера. Гледам си филма и бам! Мимика преминава по лицето на актьора и запраща веселата и оптимистична мацка, в която тъкмо се превърнах в небитието… Съмненията се връщат отново с пълна сила.

 

Опитах се заспя, уви не успях. Въртя се и се чудя коя съм аз…

 

Дали съм човека, който беше в мир със себе си, спокоен, на място си? Такава май  бях преди месеци – уравновесена, донякъде стабилна дори. Имах много хора около себе си, но малко от тях ме разбираха, както аз бих искала. И все пак бях доволна. Имах нужното ми. Бях позитивната реалистка. Момичето, което имаше резервен вариант за всяка една ситуация. Тази, която беше подготвена за всяко развитие на събитията. Винаги усмихната. Готова да прости, чаках останалите да поправят грешките си. Доста самокритична.

 

По-късно се промених. Станах неузнаваема не само за обкръжението ми, но и за самата мен. Бях объркана и безсилна. Изгубих контрола. Оставях ситуациите да се развиват от само себе си, а аз просто се спусках по течението без да се съпротивлявам на случващото се. Свободата ме окрили, хареса ми, опих се. Появи се егоизмът, който никога преди не допусках около мен. Започнах да не харесвам какъв човек съм. Повтарях си, че съм ужасна. Отмъщавах. Наранявах близките ми хора без да му мисля много. Не осъзнавах каква сила имам над тях. Отблъснах най-скъпите ми. Анализирах се непрестанно, лутах се, но не откривах правилното решение. Смених възгледите си.

 

Сега отново се променям. Или по-скоро изглаждам ръбовете. Реших, че ще запазя полезните неща, а ще изхвърля поне част от негативите. Бях готин и позитивен човек, това поне е една добра основа. Искам отново да съм уравновесена, вместо параноична и истерична (по този въпрос работя, дано имам успех). Запазвам търпеливостта си, считам я за едно от най-ценните си качества, макар и да има много, които да злоупотребят с нея. Искам да запазя поне частица от егоизма, поне мъничко от него. Много пъти ми се е случвало да не мисля за себе си, да се стремя на останалите да им е добре, а резултатът винаги е бил един и същ - на мен ми е било зле. Оставям си и иронията и сарказмът, не мога без тях, те са ми оръжието срещу глупавите.

 

Напоследък чух доста оценки, дори и от хора, които ме познават само бегло. Отдавна е спряло да ми пука за мнението им. Да мислят каквото желаят, тяхна работа. Но не могат да твърдят,че ме познават заради една постъпка. Всеки прави грешки. Как беше – който е безгрешен, пръв да хвърли камъка…

 

Да се върна на темата – търся вътрешният си баланс, мирът с мен самата. Затова и с променям, дано този път да го открия и задържа при себе си по-дълго от предния път. Утре правя първата крачка и към външната промяна. Да видим дали ще ме познаят…

 

А коя съм аз? Милото и отзивчиво момиче? Кучката? Или човекът, който искам да бъда?

 

За сега по-добре да оставя мисленето. Ще си взема душ. Водата винаги е имала свойството да изтрива негативните мисли от съзнанието ми…






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. buboleche - Хммм..
27.09.2007 18:39
трудна е собствената душевойна..Дано да победиш..,аз май не мога..:(
цитирай
2. cookies - Ами,
27.09.2007 18:44
няма как ще се борим за мира :) Успех и в твоята война!
цитирай
3. darkanion - явно
27.09.2007 18:55
по това време всеки започва една война... поне - почвечето хора. абе.. вече знам, че не съм сам. :)
няма как да не се промениш, щом вече усещаш че го правиш. поне така мисля. и аз се променям в момента... депресията (макар че не я искам (но се оставям на нея) ми помага много за това. когато свърши - гледате - нов човек съм.

Макар - все същия..
цитирай
4. charlie - :/
27.09.2007 19:01
И аз съм в подобен процес точно сега. Разхождам се с една невидима табела "ревизия", окачена на врата ми. Пространството в душата ми е затворено за "клиенти". Нямам любов за даване. Старата партида е изчерпана. Ново зареждане не се очаква скоро. Най-лошото е, че досега ревизията показва, че от старото ми "аз" почти нищо не е останало, освен чувството за самоирония, което не е малко, защото често се смея на себе си. Раздадох се за хора, които... Цялата се раздадох!После ме заболя и нараних най-близките си. И когато го направих се замислих колко много трябва да се промени всичко вътре в мен. Започнала съм с ревизията, като я приключа започвам на чисто и може даже едно козметично ремонтче да спретна, че мазилката по стените ми се лющи. Хубавото на една вътрешна ревизия е, че малко по малко откриваш нещата, които си мислила, че си загубила като качества. Полезно е да си я правим от време на време. И да си спомним, че преди да обичаме другите трябва най-напред себе си да обичаме.
цитирай
5. cookies - Добре казано, charlie!
27.09.2007 19:30
Аз и сега обичам, не това ми е проблемът на мен. Просто усещам, че промените този път са по-големи от всякога преди. Понякога си мисля, че някои неща е трябвало да се случат, за да се осъзнаем и направим вътрешните си промени. А какво са те и как ще ги покажем на околните без външните такива???
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cookies
Категория: Лични дневници
Прочетен: 291830
Постинги: 37
Коментари: 297
Гласове: 578
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031