Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2013 16:25 - "Елфска" мусака
Автор: bigelf Категория: Рецепти   
Прочетен: 2965 Коментари: 4 Гласове:
4

Последна промяна: 19.05.2013 21:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Винаги съм имал драма с родителите си на тема Мусака. И с разни бивши гаджета, като се замисля. И с техните родители...
Така, въпроса е там, че аз не мразя Мусака. Идеята за мусаката ми харесва, по принцип. Това което не обичам, е полусварената-полуизпечена кайма вътре. Затова ям мусака колкото да не обидя готвещия. Същото е с пълнените чушки. И супата топчета. Бе ако не е под формата на кюфтета или кебапчета, изобщо не ми я хвалете каймата...

Не е рационално, но пък аз така или иначе не се броя за особено рационален човек :)

Та това е една моя трактовка по темата "Мусака" :

image

Продукти :

500 гр. картофи
Опаковка извара
1-2 тиквички
1 стрък праз
5-6 "рачешки" рулца
150-200 гр кашкавал
2-3 яйца
брашно
сол
горчица
копър
магданоз
босилек
къри



Приготвяне :

Сварявате картофите, режете ги на кръгчета и ги поставяте на дъното на тавата за печене.
Смесвате изварата, нарязаните на дребно рачешки рулца, накъпцания на дребно копър и 1-2 лъжички горчица и ги пасирате. Получената смес поставяте над картофите като втори слой. Може да капнете и лимонов сок тук, ако искате.
Нарязвате на колелца обелените тиквички и праз, и ги редите отгоре като трети слой, поръсвате с къри.
Поставяте във фурната за 10-15 минути, докато празът и тиквичките запонат да се запичат.
Вадите тавата и "облицовате" отгоре с настъргания кашкавал - после отново я вкарвате за кратко във фурната, докато кашкавала се разтопи.

После вадите тавата отново ( и си пазите кунките от изгаряне, нали ? ) и изсипвате отгоре заливката - тя се прави като за нормална мусака, да се разбира - кисело мляко, малко брашно, яйцата и подправките се разбъркват заедно и се изливат върху манджата.
Печете, докато заливката придобие приятен златист цвят.

Резултата се консумира студен - и с студена бира ;)








Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. alienzia - Всъщност,
18.05.2013 18:53
каймата се запържва и съответно не е нито печена, нито варена. Също така се и овкусява. Мусаката е турско ястие и единственото и отрицателно е фактът, че е .. калорична бомба. Това, което се прави от нас, определено не е мусака. Тя се приготвя от предварително запържени патладжани и картофи, а заливката, към днешно време, се казва крем Бешамел. Това, чиято рецепта пишеш, също не е мусака. Дай му име. :)
цитирай
2. bigelf - Алиензиа - дал съм му, Елфска мус...
18.05.2013 23:33
Алиензиа - дал съм му, Елфска мусака. Ако намериш достоверни факти, че Елфската мусака е нещо друго - моля, сподели :)
Колкото до каймата в нашенската мусака, знам как я усещам на вкус - не ми харесва, едно от малкото неща които не ям е ( както споменах ) и не съм се интересувал как точно се приготвя :)
Относно крема Бешамел - благодаря ти, не ми беше известно :)
цитирай
3. seasonofthewitch - Грабна ме
19.05.2013 08:04
Заминавам за рачешките изпълнения.Днес ще се яде Елфска мусака:))
цитирай
4. bigelf - seasonofthewitch надявам се да ти ...
19.05.2013 10:04
seasonofthewitch надявам се да ти хареса :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bigelf
Категория: Лични дневници
Прочетен: 95520
Постинги: 64
Коментари: 62
Гласове: 92
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930